Правило 1
Якщо ви —
молодий вчитель та тільки розпочали свою кар’єру — не втратьте цей дорогоцінний
момент! Адже саме перші уроки можуть сформувати ваш стиль та репутацію. Що
зазвичай є джерелом галасу у класі? Вигукування з місця, неготовність класу до
уроку, невміння слухати вчителя. Саме з цими проблемами вам варто почати
боротися вже з перших днів. Намагайтеся не реагувати на відповіді з місця,
звертайте увагу лише на дисциплінованих учнів, привчіть дітей навіть у
суперечці вміти вислухати думку опонента до кінця.
Правило 2
Спробуйте
потоваришувати з класом. Не варто починати роботу у школі з погроз, на кшталт
«поставлю двійку», «підемо до директора», «повідомлю батькам про твою
поведінку».
Не варто також
і давати порожніх обіцянок. Якщо ви домовилися про щось з учнями, обов’язково
дотримуйтеся слова.
Правило 3
Головне у
галасливому класі — виявити «забіяк» та знайти підхід до них. Спробуйте
поговорити з такими учнями наодинці, вислухайте їх, прислухайтеся до їх
побажань.
Правило 4
Намагайтеся
спрямувати енергію найбільш непосидючих учнів на активну роботу, бажано
творчого характеру.
Правило 5
Досить
дієвим прийомом є використання гумору. Навчіть дітей сміятися над власними
помилками та помилками інших. Ви можете звернути увагу на чиєсь невміння
спілкуватися чи поводитися у колективі, але не на саму особистість учня.
Правило 6
Проводьте
уроки цікаво! Знайдіть свою «фішку», яка звертатиме на вас чи ваш предмет увагу
та буде викликати позитивні емоції в учнів.
Правило 7
Кожну тему,
що розглядається на уроці, намагайтеся прив’язати до реальних життєвих
ситуацій. Покажіть дітям практичне значення навчання і вони будуть приділяти
йому значно більше уваги.
Правило 8
Завжди на
початку уроку повідомляйте план роботи. Ви можете поставити проблемне питання,
яке повинно бути вирішене. Наприкінці заняття обов’язково підведіть підсумки.
Правило 9
Інколи
трапляється так, що у класі гамірно через те, що діти просто звикли так
поводитися, або ж у колективі існує одразу декілька лідерів. В таких випадках
варто проводити на уроках хвилинки тиші, коли учні мають виконувати
індивідуальні завдання. Не менш доречні також фізкультурні хвилинки.
Правило 10
Змінюйте
обстановку, хоча б час від часу. Для прикладу, ви можете провести урок на
свіжому повітрі, в музеї чи актовому залі.
Правило 11
Ви можете
використовувати систему накопичення балів. В такому разі оцінка ставиться не за
відповідь чи вирішення одного завдання, а за сумарним підсумком роботи на
уроці. Ви можете ставити 1 бал за підготовку домашньої роботи, 1 бал за роботу
з підручником і т. д. І хоча організувати роботу таким чином не дуже просто,
проте результати зможуть вас приємно вразити.
Правило 12
Ніколи не
дозволяйте собі зриватися і ні в якому разі не вдавайтеся до крику. Все рівно
ви не зможете перекричати клас з 15 — 20 чоловік.
Правило 13
Любіть свою
роботу та предмет, якому навчаєте. Якщо ви з запалом будете подавати новий
матеріл, наводити цікаві факти та завжди будете готові до уроку, учні помітять
це.
Немає коментарів:
Дописати коментар