ІІІ етап 2015-2016 н.р.



9 клас

1. Михайло Грушевський так писав про Кирила Розумовського: "Сам новий гетьман був чоловік зовсім чужий Україні й її життю. Він виріс у Петербурзі, був усім зв'язаний з петербурзьким панством". Натомість один із сучасних істориків вважає, що, "звичайно, гетьман бачив майбутнє України як частини Російської імперії. Але такої частини, де б і надалі шанувалися місцеві права та звичаї, а також були створені умови для господарського піднесення краю та культурного розквіту його народу". Ким же більше був Кирило Розумовський: українським гетьманом чи російським графом? Висловіть свою думку та обґрунтуйте її.Завдання виконується в зошиті. Завдання не переписується, вказується лише його номер. (20 балів)

2. Напишіть листа від імені Юрія ІІ Болеслава. У листі необхідно: а) охарактеризувати історичну епоху, в яку жив відправник листа і його адресат; б) описати конкретну історичну подію, учасником якої була обрана історична особа (вказуючи дати, прізвища, географічні назви та інший фактичний матеріал); в) сформулювати питання до одержувача листа, що безпосередньо стосуються історичних подій, учасником чи очевидцем яких він міг бути. Завдання виконується в зошиті. Завдання не переписується, вказується лише його номер. (20 балів)

3. Частина істориків називає революції 1848-1849 років у Європі «весною народів». Доберіть факти, які підтверджують чи спростовують цю думку. Свої міркування висловіть у формі статті до історичного часопису. Завдання виконується в зошиті. Завдання не переписується, вказується лише його номер. (20 балів) .

4. На початку 30-х років ХІХ століття у Великій Британії відбулися дві знаменні події: проведена парламентська реформа (1832 р.) та скасоване рабство в англійських колоніях (1833 р.). Поміркуйте, які зміни в соціально-економічному та політичному житті країни вони засвідчили. Свою відповідь аргументуйте. Завдання виконується в зошиті. Завдання не переписується, вказується лише його номер. (20 балів).

5. Проаналізуйте уривок з історичного документу за поданою схемою. (18 балів)
«…Засновниками товариства були: колезький секретар Гулак, ад’ютант Костомаров і кандидат Бєлозерський, але з ними зближалася й інша молодь, яка здебільшого вчилася в університеті Св. Володимира…».

А Дата діяльності та назва організації________________________________________
Б Причини виникнення організації__________________________________________
В Суть діяльності вказаної організації_______________________________________
Г Наслідки діяльності організації для подальшого перебігу історії України________
Д Назви основних програмових документів організації
Е Прізвища п’яти учасників організації крім вказаних_______________________

6. Розв’яжіть історичну задачу та вкажіть подію. (16 балів)
Від дати походу Олега на Київ ______ відніміть дату перемоги на берегах Дніпра гунів над готами _______ додайте дату відкриття португальцями Бразилії ________ відніміть дату повстання древлян ________ додайте дату битви трьох братів проти половців на р. Альті _________, відніміть дату початку повстання під проводом Мухи _________ додайте дату Кревської унії _________ відніміть дату утворення Галицько-Волинського князівства _________ додайте дату початку першого кругосвітнього плавання Фернандо Магеллана___________ відніміть початок князювання Володимира Мономаха у Києві _________ відніміть дату прийняття християнства у Київській Русі _________ додайте дату призначення Іларіона митрополитом _________ і дату падіння Константинополя під ударами турків-сельджуків_________ відніміть дату кінця Селянської війни в Німеччині _________.
…….…–……....+………..–……....+……..….–……......+……….–………..+…..…..–…...…..–…...….+….....…+…...….– ..…...…=………
Подія______________________________________________________

7. Заповніть таблицю. (18 балів)
Подія
Дата
Причини
Наслідки
Перший поділ Польщі



Повстання декабристів



Ухвалення
«Пактів і конституцій законів і вольностей Війська Запорозького»







Діяльність «Руської трійці»



Прийняття «Декларації прав людини і громадянина»






Заснування православного братства у Києві




8. Співвіднесіть сферу основної діяльності та видатних випускників Києво-Могилянської академії, які нею займалися за допомогою цифри якою позначена особа. (21 бал)

Сфера діяльності
Випускники Києво-Могилянської академії
Філософія

Історія

Мовознавство та література

Політична діяльність (гетьмани)

Живопис

Музика


1) А.Ведель; 2) Л.Тарасевич; 3) І. Максимович; 4) Г.Кониський; 5) М.Берлінський; 6) М. Бантиш-Каменський; 7) Г. Левицький; 8) Г. Сковорода;9) Л. Баранович; 10) О. Павловський; 11) І. Гізель; 12) І. Мигура; 13) П. Дорошенко; 14)М.Березовський; 15) І. Виговський; 16) П.Орлик; 17) Й. Кроковський; 18) Ф. Прокопович; 19) І.Мазепа;  20) К. Сакович; 21) Д. Туптало.

9. Упізнайте історичні постаті, та заповніть таблицю (3-4 речення). (18 балів)


Ім’я, прізвище
Чим відомий (відома) в історії
1

2

3

4

5

6







 














9.     Позначте на контурній карті зазначені історико-географічні назви областей України, поясніть їх походження та співвіднесіть із сучасним адміністративно-територіальним устроєм.(21 бал)



Походження назви
Історико-географічна область
Назви сучасних адміністративно-територіальних одиниць України (області, автономна республіка)

Буковина (1)


Поділля (2)


Підляшшя (3)


Покуття (4)


Полісся (5)


Слобожанщина (6)


Сіверщина (7)

Немає коментарів:

Дописати коментар