9 клас
1.
Михайло Грушевський так писав про Кирила Розумовського: "Сам новий гетьман
був чоловік зовсім чужий Україні й її життю. Він виріс у Петербурзі, був усім
зв'язаний з петербурзьким панством". Натомість один із сучасних істориків
вважає, що, "звичайно, гетьман бачив майбутнє України як частини
Російської імперії. Але такої частини, де б і надалі шанувалися місцеві права
та звичаї, а також були створені умови для господарського піднесення краю та
культурного розквіту його народу". Ким же більше був Кирило Розумовський:
українським гетьманом чи російським графом? Висловіть свою думку та обґрунтуйте
її.Завдання виконується в зошиті. Завдання не переписується,
вказується лише його номер. (20 балів)
2. Напишіть листа від імені Юрія ІІ Болеслава.
У листі необхідно: а) охарактеризувати історичну епоху, в яку жив відправник
листа і його адресат; б) описати конкретну історичну подію, учасником якої була
обрана історична особа (вказуючи дати, прізвища, географічні назви та інший
фактичний матеріал); в) сформулювати питання до одержувача листа, що
безпосередньо стосуються історичних подій, учасником чи очевидцем яких він міг
бути. Завдання виконується в зошиті. Завдання не переписується,
вказується лише його номер. (20 балів)
3. Частина істориків називає революції 1848-1849 років у Європі «весною
народів». Доберіть факти, які підтверджують чи спростовують цю думку. Свої
міркування висловіть у формі статті до історичного часопису. Завдання
виконується в зошиті. Завдання не переписується, вказується лише його номер.
(20 балів) .
4. На початку 30-х років ХІХ століття у Великій Британії відбулися дві
знаменні події: проведена парламентська реформа (1832 р.) та скасоване рабство
в англійських колоніях (1833 р.). Поміркуйте, які зміни в
соціально-економічному та політичному житті країни вони засвідчили. Свою
відповідь аргументуйте. Завдання виконується в зошиті. Завдання не
переписується, вказується лише його номер. (20 балів).
5. Проаналізуйте уривок з історичного документу за поданою
схемою. (18 балів)
«…Засновниками товариства були: колезький секретар Гулак, ад’ютант
Костомаров і кандидат Бєлозерський, але з ними зближалася й інша молодь, яка
здебільшого вчилася в університеті Св. Володимира…».
А Дата діяльності та назва
організації________________________________________
Б Причини виникнення організації__________________________________________
В Суть діяльності вказаної організації_______________________________________
Г Наслідки діяльності організації для подальшого перебігу
історії України________
Д Назви основних програмових документів організації
Е Прізвища п’яти учасників організації крім
вказаних_______________________
6. Розв’яжіть історичну задачу та вкажіть подію. (16 балів)
Від дати походу Олега на Київ
______ відніміть дату перемоги на берегах Дніпра гунів над готами _______
додайте дату відкриття португальцями Бразилії ________ відніміть дату повстання
древлян ________ додайте дату битви трьох братів проти половців на р. Альті
_________, відніміть дату початку повстання під проводом Мухи _________ додайте
дату Кревської унії _________ відніміть дату утворення Галицько-Волинського
князівства _________ додайте дату початку першого кругосвітнього плавання
Фернандо Магеллана___________ відніміть початок князювання Володимира Мономаха
у Києві _________ відніміть дату прийняття християнства у Київській Русі
_________ додайте дату призначення Іларіона митрополитом _________ і дату
падіння Константинополя під ударами турків-сельджуків_________ відніміть дату
кінця Селянської війни в Німеччині _________.
…….…–……....+………..–……....+……..….–……......+……….–………..+…..…..–…...…..–…...….+….....…+…...….–
..…...…=………
Подія______________________________________________________
7. Заповніть
таблицю. (18 балів)
Подія
|
Дата
|
Причини
|
Наслідки
|
Перший
поділ Польщі
|
|
|
|
Повстання
декабристів
|
|
|
|
Ухвалення
«Пактів і конституцій законів
і вольностей Війська Запорозького»
|
|
|
|
Діяльність
«Руської трійці»
|
|
|
|
Прийняття «Декларації прав людини і громадянина»
|
|
|
|
Заснування православного братства у Києві
|
|
|
|
8. Співвіднесіть сферу основної діяльності та
видатних випускників Києво-Могилянської академії, які нею займалися за
допомогою цифри якою позначена особа. (21 бал)
Сфера діяльності
|
Випускники Києво-Могилянської академії
|
Філософія
|
|
Історія
|
|
Мовознавство
та література
|
|
Політична діяльність (гетьмани)
|
|
Живопис
|
|
Музика
|
|
1) А.Ведель; 2) Л.Тарасевич; 3) І. Максимович; 4) Г.Кониський; 5) М.Берлінський; 6) М. Бантиш-Каменський; 7) Г. Левицький; 8) Г. Сковорода;9) Л. Баранович;
10) О. Павловський; 11) І. Гізель;
12) І. Мигура; 13) П. Дорошенко; 14)М.Березовський;
15) І. Виговський; 16) П.Орлик; 17) Й.
Кроковський; 18) Ф. Прокопович; 19)
І.Мазепа; 20) К. Сакович; 21) Д.
Туптало.
9. Упізнайте історичні постаті, та заповніть таблицю (3-4 речення). (18
балів)
Ім’я,
прізвище
|
Чим відомий (відома) в історії
|
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
6
|
|
9.
Позначте на
контурній карті зазначені історико-географічні назви областей України, поясніть
їх походження та співвіднесіть із сучасним адміністративно-територіальним
устроєм.(21 бал)
Походження
назви
|
Історико-географічна
область
|
Назви сучасних
адміністративно-територіальних одиниць України (області, автономна
республіка)
|
|
Буковина (1)
|
|
|
Поділля (2)
|
|
|
Підляшшя (3)
|
|
|
Покуття (4)
|
|
|
Полісся (5)
|
|
|
Слобожанщина (6)
|
|
|
Сіверщина (7)
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар