Завдання
ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської
олімпіади з історії
2016-2017 навчальний рік
8 клас
Загальна кількість балів – 192 (сто
дев’яносто два)
1. Існує думка, що Велике Князівство Литовське є спільною
історичною спадщиною трьох народів – литовського, українського і білоруського. Чи
погоджуєтесь ви з цим твердженням? Відповідь обґрунтуйте.
Завдання виконується в зошиті. Завдання не переписується,
вказується лише його номер. Кількість
балів – 20.
2. Як ви вважаєте, зростання міст у Київській Русі – це
причина роздробленості чи її наслідок? Чи, може, це явище взагалі не пов'язане
з роздробленістю? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання виконується в зошиті.
3. Складіть розгорнутий план відповіді на питання «Яким
було середньовічне місто і як у ньому жилось людям?».
Завдання виконується в зошиті.
4. Зробіть порівняльний аналіз основних наслідків
національно-визвольних повстань українського народу кінця ХVІ ст. та 20 – 30-х рр. ХVІІ ст.
Завдання виконується в зошиті.
Кількість балів – 20.
5. Запишіть поняття і терміни у відповідний сектор
таблиці, що подана нижче:
1) Куна;
2) Війт; 3) Архонт; 4) Центуріон; 5) Фільварок; 6) Мініатюра; 7) Волхви; 8)
Корогва; 9) Класицизм; 10) Муфтій.
У зошиті у межах одного речення поясніть
їх значення (при виконанні вкажіть у
зошиті номер завдання). Кількість балів – 20.
Суспільно-політична
історія
|
Соціально-економічна
історія
|
Військова
історія
|
Історія
релігії
|
Історія
культури
|
6. Прочитайте уривки з
історичних документів і виконайте завдання А і Б. Кількість балів – 11.
А. Визначте в якому році відбулась
ця подія (1б), яку назву носила фортеця (1б), з яких причин була збудована ця
фортеця (2б), яка доля І.Сулими (2б).
«Сулима,
напавши вночі на цю фортецю і перебивши сторожу, зарубав шаблею капітана і
багатьох людей, забрав чимало грошей Речі Посполитої і нову фортецю в кількох
місцях зруйнував.»
Б. Як називається
ця подія (1б), в якому році вона відбулась (1б), у чому полягає її історичне
значення (3б).
«У цей
рік [ ] Ольгерд переміг трьох царків татарських з їхніми ордами, тобто
Котлубаха, Казчея, Дмитра… Цей Ольгерд також інші руські володіння під свою
владу прийняв…»
7. Поясніть історичне походження і сучасне тлумачення висловлювань:
«Ганнібалова клятва», «О, свята простота», «І ти, Брут…..», «Платон мені друг,
але істина дорожча», «Альфа і омега».
Завдання
виконується в зошиті. Завдання не переписується, вказується лише його номер. Кількість балів – 25.
8. Перед вами
геральдичні знаки. Розташуйте їх у хронологічній послідовності. (3 б.) Визначте
їх історичну належність. (15 б.) Як ці знаки пов’язані між собою. (3 б.)
Кількість балів
– 21.
9. Назвіть дати запропонованих
подій та визначте, скільки часу минуло між ними. Дані занесіть у таблицю. Кількість
балів – 15.
Подія 1
|
Дата події 1
|
Подія 2
|
Дата події 2
|
Скільки часу минуло між подіями
(у роках)
|
Завоювання
Англії норманами
|
Повстання
М.Жмайла
|
|||
Льодове
побоїще
|
Битва
під
Батогом
|
|||
Взяття
турками Константинополя
|
Утворення
Києво-Могилянського колегіуму
|
|||
Прийняття
християнства в Україні
|
Люблінська
унії
|
|||
Коронація
Карла Великого імператором
|
Заснування
Запорозької Січі Д.Вишневецьким
|
10.
Укажіть імена видатних мореплавців Нового часу, портрети яких наведено у
таблиці. Позначте на карті напрямки їхніх подорожей, використовуючи власні
умовні позначки. Кількість балів – 20.
Умовні
позначки
Немає коментарів:
Дописати коментар