завдання ІІІ етапу 8 кл



Завдання
 ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії
2016-2017 навчальний рік
8 клас
Загальна кількість балів – 192 (сто дев’яносто два)

1. Існує думка, що Велике Князівство Литовське є спільною історичною спадщиною трьох народів – литовського, українського і білоруського. Чи погоджуєтесь ви з цим твердженням? Відповідь обґрунтуйте.
Завдання виконується в зошиті. Завдання не переписується, вказується лише його номер. Кількість балів – 20.

2. Як ви вважаєте, зростання міст у Київській Русі – це причина роздробленості чи її наслідок? Чи, може, це явище взагалі не пов'язане з роздробленістю? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання виконується в зошиті.
3. Складіть розгорнутий план відповіді на питання «Яким було середньовічне місто і як у ньому жилось людям?».
Завдання виконується в зошиті.
4. Зробіть порівняльний аналіз основних наслідків національно-визвольних повстань українського народу кінця ХVІ ст. та 20 – 30-х рр. ХVІІ ст.
Завдання виконується в зошиті. Кількість балів – 20.

5. Запишіть поняття і терміни у відповідний сектор таблиці, що подана нижче:
1) Куна; 2) Війт; 3) Архонт; 4) Центуріон; 5) Фільварок; 6) Мініатюра; 7) Волхви; 8) Корогва; 9) Класицизм; 10) Муфтій.
У зошиті у межах одного речення поясніть їх значення (при виконанні вкажіть у зошиті номер завдання). Кількість балів – 20.

Суспільно-політична історія
Соціально-економічна історія
Військова історія
Історія релігії
Історія культури









6. Прочитайте уривки з історичних документів і виконайте завдання А і Б. Кількість балів – 11.
А. Визначте в якому році відбулась ця подія (1б), яку назву носила фортеця (1б), з яких причин була збудована ця фортеця (2б), яка доля І.Сулими (2б).
«Сулима, напавши вночі на цю фортецю і перебивши сторожу, зарубав шаблею капітана і багатьох людей, забрав чимало грошей Речі Посполитої і нову фортецю в кількох місцях зруйнував.»
Б. Як називається ця подія (1б), в якому році вона відбулась (1б), у чому полягає її історичне значення (3б).
 «У цей рік [ ] Ольгерд переміг трьох царків татарських з їхніми ордами, тобто Котлубаха, Казчея, Дмитра… Цей Ольгерд також інші руські володіння під свою владу прийняв…»

7. Поясніть історичне походження і сучасне тлумачення висловлювань: «Ганнібалова клятва», «О, свята простота», «І ти, Брут…..», «Платон мені друг, але істина дорожча», «Альфа і омега».
Завдання виконується в зошиті. Завдання не переписується, вказується лише його номер. Кількість балів – 25.

8. Перед вами геральдичні знаки. Розташуйте їх у хронологічній послідовності. (3 б.) Визначте їх історичну належність. (15 б.) Як ці знаки пов’язані між собою. (3 б.)
Кількість балів – 21.





9. Назвіть дати запропонованих подій та визначте, скільки часу минуло між ними. Дані занесіть у таблицю. Кількість балів – 15.

Подія 1
Дата події 1
Подія 2
Дата події 2
Скільки часу минуло між подіями
(у роках)
Завоювання Англії норманами

Повстання М.Жмайла


Льодове
побоїще


Битва під
Батогом



Взяття турками Константинополя

Утворення Києво-Могилянського колегіуму


Прийняття християнства в Україні

Люблінська унії


Коронація Карла Великого імператором

Заснування Запорозької Січі Д.Вишневецьким



10. Укажіть імена видатних мореплавців Нового часу, портрети яких наведено у таблиці. Позначте на карті напрямки їхніх подорожей, використовуючи власні умовні позначки. Кількість балів – 20.









Умовні позначки

Немає коментарів:

Дописати коментар