Завдання
ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської
олімпіади з історії
2016-2017 навчальний рік
9 клас
Загальна кількість балів – 191 (сто
дев’яносто один)
1.
Деякі
історики вважають, що промисловий переворот відбувся в Англії раніше, ніж в
інших країнах Європи завдяки її вдалому географічному положенню, яке сприяло в
XVI – XVIII ст. розвитку мореплавства і морської торгівлі. Чи згодні ви з такою
точкою зору? Відповідь обґрунтуйте.
Завдання виконується в зошиті. Завдання не переписується,
вказується лише його номер.
Кількість балів – 20.
2.
Напишіть
листа від імені учня новоутвореного Києво-Могилянського колегіуму. Що б ви
могли розповісти про причини виникнення цього навчального закладу; організацію
навчання та відпочинку учнів; відомих учителів; його вплив на розвиток
тогочасної української культури?
Завдання виконується в зошиті. Кількість
балів – 20.
3.
Богдан Хмельницький, як неординарна особистість дістав неоднозначну оцінку
в нашій історії. Для М.Грушевського це був великий діяч, людина, котра дійсно
володіла чудовими можливостями й здібностями, але «політик слабкий, що керував
козацькою державою не дуже мудро». Історик Б.Антонович писав, що гетьман не мав
політичного виховання і був сином свого часу, свого народу. Сучасний історик
В.Смолій називає його «творцем Української держави». А в чому ви вбачаєте
значення особистості Б.Хмельницького для історичного розвитку України?
Аргументуйте свої міркування.
Завдання виконується в зошиті. Кількість
балів – 20.
4.
Складіть
невеличке статтю для історичного часопису на тему «Жінки в історії України X –
XVIII ст.». З наступними критеріями: знання історичного матеріалу, логіка
викладу, особиста думка, наявність певної ідеї, цілісність описаного
історичного контексту.
Завдання виконується в зошиті. Кількість
балів – 20.
5.
Назвіть діячів. Кількість
балів – 9
А. Правитель франків, перший імператор, незалежний від Візантійської
імперії. Успішно врядував 47 років.___________________________________
Б. Флорентієць, колишній агент Медичі в Севільї, згодом
одержав титул головного лоцмана Іспанії..__________________________________________
В. Син господаря Валахії і Молдавії та угорської
князівни, що став архімандритом Києво-Печерської лаври. Труна з його прахом
повністю знищена у 1941 р.___________________________________________________
Події в історії Україні
|
Рік
|
Події всесвітньої історії
|
1648
|
||
1722
|
||
1768
|
||
1775
|
||
1783
|
||
1791
|
||
1805
|
||
1813
|
||
1848
|
||
1856
|
6.
Заповніть таблицю, вказавши події, які відбулись в
один рік.
Кількість балів – 20.
7.
Прочитайте текст та дайте відповідь на поставлені
нижче питання. Кількість балів – 8.
З протоколу допиту: «...Що ж стосується підбурювання
тутешніх гірських підданих,… ___________________________, який поширив між
підданими ідею, що вони вільні й мусять відібрати у дідичів ліси. Для
обґрунтування цього твердження оповідав, що він має цісарський патент,
друкований золотими буквами, який забезпечує населенню Русько-Кимполунзької
округи ці свободи.»
1.
Чиє прізвище пропущене у
тексті? Впишіть його у текст документа.
2.
Коли і де відбулось повстання?______________________________________
3.
Чому керівники селянських виступів часто
твердили, що мають документи про звільнення селян, але поміщики приховують цей
факт?
8. Проаналізуйте документ за наступними критеріями і
запитаннями.
Завдання виконується в зошиті. Кількість
балів – 26.
1. Автор документа. (2 б.)
2. Дата події, про яку йдеться у документі. (2 б.)
3. Історичні умови його створення. (4 б.)
4. Хто був сучасником автора цього документа (назвіть три
прізвища співвітчизників та трьох діячів світової історії)? (6 б.)
5. Дайте коротку
характеристику кожного із названих вами сучасників. (12 б.)
Документ
«..З боку високодумних і вельможних їхніх милостей панів
коронних Вишневецьких, Конєцпольських, Потоцьких, Калиновських…хочуть нашу
славу до мізинця звести і нас, братію свою, вірних Вашій величності, слуг
короні польської в підданство і рабське ярмо безбожно запрягати… Як тільки я,
гетьман, за указом Вашої величності, на Хотинську воєнну службу з козаками з
України вийшов, тоді вони, старости, тут же козачок бідних почали на різні роботи
без жодного милосердя часто виганяти, бити, неслухняних батогами мордувати. Прошу
Вашу королівську величність свавільних старост і праволомців присмирити і
вгамувати. А козаків бідних від безбожних насильств над ними, глуму і тягаря
захистити і звільнити. Інакше, якщо вони, козаки, не одержать у тому Вашої
королівської величності прихильності, то, щоб щось нове від них (як уже
подейкують) не уродилося і гнівного вогню (чого не дай, Боже) не запалило...».
9. Перед вами
сучасні фотографії чотирьох пам'яток світової культури. За наступною схемою
охарактеризуйте їх.
А. Назва пам’ятки. (1 б.)
Б. Де вона знаходиться (місто, країна)? (2
б.)
В. Коли була збудована? (2 б.)
Г. Яке було її призначення? (2 б.)
Завдання виконується в зошиті. Кількість
балів – 28.
10.Виконайте завдання на карті. Кількість
балів – 20.
а) Дайте
назви територіальним одиницям, що позначені на карті цифрами:
1_____________________; 2_____________________; 3____________________;
4 ______________________; 5___________________.
б) Позначте хрестиком
найбільший порт на той час на Чорному морі. З якого року він мав статус
«порто-франко»? _____________________________
в) Знайдіть та підпишіть розташування
Чорноморського козацького війська, а місто, де знаходився головний штаб
обведіть колом.
г) Підпишіть територіальну одиницю, що була приєднана у
1812 р. до Російської імперії напередодні війни з Наполеоном.
д) Позначте хрестиком
місто, в якому був створений патріотичний гурток автономістів із представників
відомих козацьких старшинських родів. Напишіть поруч ім`я керівника.
е) Знайдіть та підпишіть територію розташування
Азовського козацького війська, підкресливши
місто біля якого розташовувалось Азовське козацьке військо
Немає коментарів:
Дописати коментар