Історична гра "Ерудит" (для учнів і за програмою 6-го класу)



І раунд. Розминка «Хто швидше?»
         Дається 10 запитань і 30 секунд на обговорення: команда, яка знає відповідь, швидко піднімає прапорець і відповідає. Оцінка журі за правильну відповідь – 5 балів.
1. Уявіть, що ви живете у 2000 році до н.е.. Вам потрібно зрубати  дерево. З чого зроблена ваша сокира?   (З бронзи).
2. Як називається давня тварина, схожа на слона?  (Мамонт).
3. З чого робили прикраси у кам’яному віці?   (Кістки, зуби).
4. Як називається 10 століть.   (Тисячоліття).
5. У 482 р. до н.е. в землю сховали скарб. Ви знайшли його минулого року. Скільки років він пролежав у землі?  (2487).
6. Кого у стародавньому Єгипті називали «живі вбиті»?   (раби-полонені).
7. Якого кольору були корони Південного і Північного царства Єгипту?   (біла і червона).
8. Як називалося у давнину м.Керч?    (Пантикапей).
9. Який кочовий народ мав дуже войовничих жінок-амазонок?    (Сармати).
10. Уявіть, що ви – учень єгипетської школи. Які письмові приладдя ви візьмете на урок правописання?    (папірус, паличку, чорнила).

ІІ раунд. «Хто більше?».
         Кожна команда по черзі називає імена грецьких богів. За кожне ім’я команда отримує 5 балів.  (Зевс, Аїд, Посейдон,   Геліос, Афіна Пал лада, Деметра, Афродіта, Аполлон, Гефест, Гермес, німфи, мойри – богині долі, сатири, Арес, Артеміда, Асклепій, Гера, Гестія, Гіпноз, Діоніс, Еос, Еріда, Ерот, музи, Ніка).

ІІІ раунд. «Погляд удачі».
         На листку паперу розкидані 15 слів для кожної команди окремо. Гравці дивляться на слова 30 секунд і називають ті, які запам’ятали. За кожне слово 10 балів.
Амфора                                 портик
Демос                                    перси
Школа                                   сцена
Трієра                                    храм
Аристократія                        урок
Збори                                     гімнасія
 Колісниця                            флот
Стиль                                     трагедія
Арифметика                          агора
Хор                                         оратор
Порт                                        колона
Раб                                           театр
Комедія                                   острів
 Історія                                    стратег
Боротьба                                 демократія

4 раунд. «Подививсь, подумай і скажи».
         На стенді розміщені картинки, повернуті лицьовою стороною всередину. Кожна команда вибирає по 3 картинки і  називає зображення на малюнку. За правильну відповідь одержує 25 балів.

5 раунд. «Шифрування».
         Потрібно виправити помилки в тексті. Команді на обговорення дається 1 хвилина. За кожну помилку дається 20 балів.
Текст 1. Греція розташована у Малій Азії. Афіни знаходяться у Південній Греції. Рабів в Афінах не було. Влада знаходилася в руках іноземців. Народні збори збиралися в амфітеатрі.
Текст 2. Спарта  розташована у Середній Греції. Спартанці були дуже освічені і майже не займалися спортом. У школах Спарти навчалися тільки дівчата. Рабів у Спарті називали періеки. Спартанці любили розмовляти лаконічно, тобто довго і незрозуміло.

6 раунд. «Хто» або «Що?».
         Кожна команда отримує завдання відгадати описаний ведучим предмет чи особу. Для цього ведучий дає 4 підказки. Відповідно за відгадку з першої підказки команда отримує 10 балів, з другої – 8, з третьої – 6, з четвертої – 4 бали.
І. №1. Він знаменитий грек.
№2. Він був учнем Платона.
№3. Він створив школу в Афінах.
№4. Він був учителем А.Македонського.   (Арістотель).
ІІ. №1. Він відомий грек, але не воїн.
№2. Він називав частину греків аристократами.
№3. Він писав про похід греків на Трою.
№4. Він був сліпим поетом.    (Гомер).
ІІІ. №1. він уславив Грецію, але не походами.
№2. Він був дуже мудрим.
№3. Він сказав Македонському   «Не затуляй мені сонце».
№4. він жив у бочці.   (Діоген).
4. №1. Він дуже складний.
№2. З нього важко вибратися.
№3. Він знаходився в місті Кносс.
№4. Там жив Мінотавр.     (лабіринт).
5. №1. Вона велика і важка.
№2. Вона зроблена із золота.
№3. Вона є символом влади.
№4. Її носять королі і імператори…  (корона).
6. №1. Вона може бути велика і маленька.
№2. Найчастіше вона зроблена з паперу.
№3. Нею користувалися під час походів військові і мореплавці.
№4. На ній зображено ріки і моря.    (карта).

7 раунд. «Ланцюжок».
         У кожного учасника 4 картки з номерами 1, 2, 3, 4. Ведучий пропонує 4 варіанти відповіді на поставлене запитання. Потрібно негайно обрати правильну відповідь і всім учасникам гри одночасно підняти відповідний номер. За правильну   відповідь кожен гравець отримує 1 бал.

1.     Хто придумав слово «історія»?
1. греки
2. римляни
3. єгиптяни
4. перси
2. Єгиптяни писали на
1. глиняних табличках
2. пергаменті
3. папірусі !!!!
4. папері
3. Скіфи – це племена, які жили у
1. Північному Причорномор’ї    
2. Візантії
3. Єгипті
4. Римі
4. Бронза – це сплав:
1. міді з оловом   
2. міді із залізом
3. міді із сріблом
4. міді із цинком
5. Писемність виникла
1. 6 тис. років тому
2. 5 тис. років тому !!!!
3. в І тисячолітті до н.е.
4. в І тисячолітті н.е.
6. Халдеї – це:
1. жителі Єгипту
2. жителі міста Ура
3. жителі Сирії
4. жителі міста Вавілона
7. Сфінкс – це:
1. статуя фараона
2. кам’яний ідол
3. зображення на стіні
4. статуя лева з людською головою  
8. Зброя первісної людини.
1. пістолет
2. спис
3. камінь
4. пушка
9. Яка річка найдовша у світі?
1. Дніпро
2. Тигр
3. Ніл
4. Євфрат

Немає коментарів:

Дописати коментар